Vaak gestelde vragen - FAQ
Registreren en inloggen
›Waarom registreer ik me bij PUC - KU Leuven Continue via "Mijn PUC"?
Registreren bij PUC - KU Leuven Continue is niet verplicht.
Het is wel handig om jouw contactgegevens aan te passen, te vervolledigen en te bewaren. Staat je "Mijn PUC"-account op punt, dan hoef je je gegevens niet telkens opnieuw in te vullen als je voor een opleiding inschrijft. Handig toch?
Je kan er ook jouw interesses instellen door de domeinen te selecteren waarin je geïnteresseerd bent. Op die manier kunnen we je beter op de hoogte houden en opleidingen op maat van jouw interesses in je mailbox bezorgen.
›Hoe registreer ik me?
Klik op "Mijn PUC" in de navigatiebalk bovenaan en kies "ACCOUNT AANMAKEN".
Doorloop daarna de opgegeven stappen.
Met die account kan je daarna "INLOGGEN" op "Mijn PUC" en jouw contactgegevens en jouw interesses vervolledigen en bewaren.
Je kan ook je contactgegevens bewaren in een "Mijn PUC"-account tijdens het inschrijven voor een opleiding.
›Hoe log ik in?
Er zijn meerdere mogelijkheden om in te loggen met je Mijn PUC-account:
- Klik rechtsboven op "Inloggen".
- Klik op "Mijn PUC" in de navigatiebalk bovenaan en kies "INLOGGEN".
- Bij de start van een inschrijving, kan je bovenaan inloggen via “Mijn PUC-account”.
›Hoe kan ik mijn persoonlijke en/of organisatiegegevens raadplegen/aanpassen?
Log in op "Mijn PUC" waar je jouw contactgegevens kan raadplegen en aanpassen indien nodig.
›Hoe kan ik mijn interesses instellen zodat ik opleidingen op maat van mijn interesses ontvang in mijn mailbox?
Log in op "Mijn PUC" waar je jouw interesses kan raadplegen en aanpassen indien nodig. Selecteer de domeinen waarin je geïnteresseerd bent. Je vindt er ook de opleidingen waarvoor je je eerder hebt geregistreerd om op de hoogte te blijven.
›Ik ben mijn paswoord of gebruikersnaam vergeten. Wat nu?
Ga hiervoor naar het accountbeheer KU Leuven.
›Hoe kan ik mijn paswoord wijzigen?
Ga hiervoor naar het accountbeheer KU Leuven.
Inschrijven
›Hoe schrijf ik me in voor een opleiding?
Ga naar de pagina 'opleidingen' en kies de opleiding die je wil volgen. Klik op de knop 'inschrijven'. Daar vul je al je gegevens in. Velden met een * zijn verplichte velden. Als wij je inschrijving goed ontvangen hebben, dan krijg je een bevestigingsmail.
Twijfel je of je bent ingeschreven? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
›Hoe kan ik weten of ik ingeschreven ben?
Zodra je officieel ingeschreven bent, krijg je een bevestigingsmail. Je hebt de mail niet gekregen? Misschien zit de bevestigingsmail in je spamfolder? Indien je de mail daar nog steeds niet vindt, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag.
›Wat als ik inschrijf voor een opleiding met toelatingsvoorwaarden?
Kies je voor een opleiding met toelatingsvoorwaarden, dan is je online inschrijving een aanmelding. Je krijgt nadien een antwoord van ons of je effectief toegelaten wordt tot de opleiding.
›Kan ik bijkomende deelnemers toevoegen aan mijn inschrijving?
Je kan tijdens je online inschrijving bijkomende deelnemers van jouw bedrijf of organisatie toevoegen. Je betaalt erna online, via overschrijving of via een factuur voor alle deelnemers samen.
›Ben ik automatisch een student van KU Leuven als ik een opleiding bij PUC - KU Leuven Continue volg?
Enkel als je een postgraduaat of permanente vorming met getuigschrift volgt, ben je een student van KU Leuven. Als student van KU Leuven heb je een KU Leuven-account nodig. Alle informatie daarover vind je hier.
Volg je een opleiding van één of meerdere dagen waarbij niet expliciet vermeld staat dat het om een postgraduaat of permanente vorming met getuigschrift gaat, dan ben je geen student van KU Leuven. Je ontvangt na afloop van de opleiding een attest van deelname.
›Hoe kan ik als student mijn KU Leuven-account activeren?
Je bent een student van KU Leuven als je een postgraduaat of permanente vorming met getuigschrift volgt. Om gebruik te maken van diensten zoals Toledo, je studentendossier en webmail heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Hier kan je je account aanmaken en beheren.
Annuleren of wijzigen
›Hoe kan ik mijn inschrijving annuleren of wijzigen?
Je kan jouw inschrijving annuleren of wijzigen met een mail naar puc@kuleuven.be.
Bij annulering tot de uiterste inschrijvingsdatum wordt 10% van de deelnameprijs in rekening gebracht (met een minimum van 25 EUR) als vergoeding voor administratiekosten. Na die datum blijft het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd.
Je kan je laten vervangen na schriftelijke melding en dit uiterlijk 2 werkdagen voor de begindatum.
›Waar kan ik de annulatievoorwaarden raadplegen?
Die vind je hier: www.kuleuven.be/permanentevorming/docs/algemenevoorwaarden
Betalen en facturatie
›Kan ik online betalen?
Ja, door tijdens je inschrijving ervoor te kiezen om meteen online te betalen met bank- of kredietkaart.
Er kan geen factuur meer bezorgd worden indien je kiest om
›Kan ik betalen via overschrijving?
Ja, door je deelnameprijs over te schrijven op IBAN BE31 2850 2133 2955 (SWIFT/BIC GEBABEBB) van PUC - KU Leuven Continue.
Vergeet niet de bij de opleiding opgegeven gestructureerde mededeling te vermelden bij je overschrijving.
Je ontvangt dan geen factuur.
›Kan ik betalen via de KMO-portefeuille?
Als ondernemer krijg je met de KMO-portefeuille financiële steun bij de de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Daar horen opleidingen van PUC - KU Leuven Continue natuurlijk ook bij.
Het minimale projectbedrag is 100 euro. Een project kan uit één of meerdere opleidingen en/of cursisten bestaan. Betalen via de KMO-portefeuille kan van zodra je inschrijft tot maximum 1 week na de opstart van de opleiding.
Om jouw KMO-portefeuille te openen of te activeren voor een opleiding hoef je niet te wachten op de factuur.
Ons erkenningsnummer is DV.O102270.
Voor het finaliseren van je aanvraag gebruik je het thema en/of advies dat vermeld staat op de opleidingspagina (bij praktische info).
Hoe betalen met jouw KMO-portefeuille?
›Wanneer ontvang ik een factuur?
Fiscaal is er geen factuur vereist. Wens je toch een factuur te ontvangen, duid dit dan aan bij je inschrijving en bezorg ons jouw facturatiegegevens.
Er kan geen factuur meer bezorgd worden als je kiest om online te betalen of nadat je betaalde via overschrijving.
›Op welk adres ontvang ik mijn factuur?
Je kiest je facturatieadres tijdens je online inschrijving. Je kan kiezen voor je persoonlijk adres, je organisatie-adres of nog een ander adres dat verschillend is van je persoonlijk adres of van je organisatie-adres.
›Kan ik betalen met opleidingscheques?
Ben je hooggeschoold, dan kom je enkel in aanmerking voor opleidingscheques als je loopbaanbegeleiding volgt en je opleiding deel uitmaakt van het persoonlijk ontwikkelingsplan dat je samen met je loopbaanbegeleider uitstippelde.
PUC - KU Leuven Continue is een erkende opleidingsverstrekker. Ons erkenningsnummer is 110131.
Wil je met opleidingscheques betalen? Of twijfel je of je met opleidingscheques kan betalen? Neem dan contact met ons op.
Hoe betalen met opleidingscheques?
›Kan ik cash betalen?
Cash betalen is niet mogelijk.
Erkenning en accreditatie
›Is PUC - KU Leuven Continue erkend voor opleiding door mijn beroepsvereniging?
Veel van onze opleidingen worden erkend of geaccrediteerd door externe expertisecentra of bevoegde beroepsorganisaties. Wij vermelden deze erkenning of accreditering altijd bij de informatie over de opleiding.
›Heb ik recht op Vlaams Opleidingsverlof?
Wanneer je je inschrijft voor een opleiding, lees dan goed alle informatie na op de pagina van de opleiding. Onder het luik 'Accreditering' zie je of je in aanmerking komt voor Vlaams Opleidingsverlof. Sommige langlopende opleidingen geven recht op Vlaams Opleidingsverlof. Dit staat telkens duidelijk vermeld op de opleidingspagina. Meer informatie vind je hier.
›Waar kan ik een kopie van mijn diploma opvragen?
Volgde je een opleiding met een erkend getuigschrift en wil je hiervan een kopie ontvangen? Dan vind je hier de nodige informatie.
Educatieve technologie
›Hoe kan ik een opleiding volgen via livestream?
Om een opleiding via livestream te volgen, schrijf je in via het gebruikelijke inschrijvingsformulier op onze website. Daar maak je de keuze ‘livestream’, waarmee je aangeeft de opleiding vanop afstand te volgen én op hetzelfde moment als zij die naar de campus komen. Je hebt enkel een computer en een goede internetverbinding nodig om de opleiding vlot te kunnen volgen. Kort voor de start van de opleiding krijg je een mail toegestuurd met daarin de link via dewelke je de opleiding kunt volgen. In die mail staan ook de nodige instructies. Zit je toch nog met vragen? Kijk eens tussen onze andere FAQ’s of neem contact op met ons. We helpen je graag.
›Hoe kan ik een opleiding volgen via opname?
Om een opleiding via opname te volgen, schrijf je in via het gebruikelijke inschrijvingsformulier op onze website. Daar maak je de keuze ‘opname’, waarmee je logischerwijze aangeeft de opleiding vanop afstand te volgen én op eigen tempo op een ander tijdstip. Je hebt enkel een computer met goede internetverbinding nodig om de opleiding vlot te kunnen volgen. Ongeveer een week na de opleiding ontvang je een mail met daarin de link via dewelke je de opleiding kunt volgen. Hier worden eveneens de nodige instructies meegegeven. Je krijgt doorgaans een zestal weken de tijd om de opname te bekijken, daarna wordt de link gedeactiveerd.
›Wat moet ik doen bij problemen?
Bel naar 056 24 61 84 of mail naar puc@kuleuven.be
Wij helpen je graag verder!
Locaties
›Waar word ik verwacht op KU Leuven Kulak (Kortrijk)?
Als je deelneemt aan een opleiding op Kulak, dan vragen we je om je altijd eerst aan te melden in hal B zodat we je je syllabus kunnen bezorgen. Onze medewerkers tonen je daarna de weg naar het juiste lokaal of je volgt de bewegwijzering tot aan het juiste lokaal. Er zijn laadpalen beschikbaar op parking 2 om je elektrische wagen op te laden.
›Waar word ik verwacht op een andere locatie dan Kulak?
Bij de bevestiging die je kort voor de start van de opleiding van ons ontvangt, vermelden we waar je verwacht wordt. Je kan voor de wegbeschrijving terecht op onze pagina met locaties.
Heb je nog een andere vraag? Je kunt ons altijd een mailtje sturen of ons tijdens de kantooruren bellen op het nummer 056 24 61 84. Dan helpen we je graag verder.